библиотека
материалов
библиотека
материалов
Описание презентации по отдельным слайдам:
Эссе – французча сўз бўлиб, «қуриш, уриниб кўриш» деган маъноларни билдиради. Эссе-бу кичик ҳажмдаги адабий жанр. Аниқ мавзуга тегишли бўлган якка бир шахснинг ўз мустақил нуқтаи назаридан ёзилган ўй, фикр-қарашлари эссе дейилади Эссенинг мақсади –шахсий ижодий фикрлаш ва шу фикрни ёзма равишда етказиш.
Эссенинг тузилиши унга қўйиладиган қуйидаги талаб асосида аниқланади:
Далиллар- жамиятдан олинган фактлар,воқеалар,ҳаётий шароитлар ва ҳаётий тажрибалар,илмий далиллар , олимларнинг фикрига суяниш…
Ҳар бир тезисга икки далил келтирилади, сабаби бир далил келтириш баъзи ҳолларда оз, уч далил ихчамликка ва бадиийликка йўналган жанрда ёзилган ижодий ишни “қийинлатиши” мумкин. Эссенинг тузилиши (тезислар билан далилларнинг сони мавзуга,тузилган режага,фикрни ривожлантириш логикасига боғлиқ бўлади. -кириш;
— хулоса.
... (представитель) для визуализации своего выступления может продемонстрировать слайды презентации (не более 5Мб), иллюстрирующие ответы на вопросы к Защите Эссе. Файл презентации необходимо загрузить по ссылке: не позднее ...
Эссе ёзишда қуйидаги хатоликлар кўп учрайди:
— илмий атамаларни қўллаш,энциклопедик сўзларни келтириш эссени тушунишни қийинлаштиради ва ўқувчининг эътиборини бошқа томонга олиб кетади,эссенинг маъноси камаяди.
Она тили ва адабиёти фани бўйича давлат битириш имтиҳонларига имтиҳон материалларини МТЎ ҳозирлайди. Она тили ва адабиётидан давлат имтиҳони белгили тузилишга мос тўплаштирилган ҳар хил масалаларни ўз ичига олган 10 мавзудан иборат эссе асосида берилади: 5-адабий мавзу, 5-эркин мавзу бўлади.
Эссенинг адабий мавзуси танланган шароитда авторлик мақсадига суянишга ва ўзининг фикрини йиғиш таклиф этилади. Тезисларни ижодий ишга суянган ҳолда далиллаш керак. Эссенинг эркин мавзусини танлаган вақтда ўз мақсадини ҳаётий тажрибага(шахсий таассуротларга , шахсий ўйларга,билимларга ва бошқаларга) суянган ҳолда асослашга бўлади.
Берилган эссе мавзуларининг фақат биттасини танлаш керак, шундан кейин 250-300 сўз ҳажмида танлаб олган мавзуда эссе ёзиш керак. Эссенинг композициясини аниқ ўйлаштириш керак. Эссени аниқ ва тушунарли қилиб, адабий тил меъёрларига риоя қилган ҳолда ёзиш керак. Имтиҳонга қатнашувчиларга имло ва изоҳли луғатлардан , афоризмлар тўпламидан фойдаланишга рухсат берилади.
Имтиҳон ишининг муддати Она тили ва адабиётидан имтиҳон ишининг бажарилишига 3 астрономик соат берилади. Ўқув фанлари бўйича имтиҳон ишини бажариш вақтига тайёрлашга ажратилган вақт кирмайди (ўқувчиларга кўрсатма бериш,имтиҳон материалларини тарқатиш, имтиҳон ишларини тўлдириш)
Эссени текширган вақтда қуйидаги хусусиятлар ҳисобга олинади:
... которые представляют собой комбинацию других форм эссе (повествование, описание, описание процесса и т. д.). Аргументация Аргументационное эссе, опираясь на логически выстроенные факты, стремится ... вовлечь читателя в рассказ. Описание Описание излагает чувственные впечатления: зрительные, слуховые, осязательные, обонятельные, вкусовые. Общее настроение эссе создается с помощью господствующего ...
Ўқув тилида имтиҳон ишларини баҳолашда қўйиладиган талаблар:
— адабий мавзуга ва эркин мавзуга ёзилган эссе қуйида келтирилган жадвал асосида баҳоланади.
Икки имтиҳон олувчи қўйган балдаги асосий фарқ- 8 ва ундан кўп балдаги фарқида. Намуна Баҳолашаспектлари Бали Энг юқори бошлан- ғичбалл Эссе Мазмуни 10 18 Саводхонлиги 8
Адабий мавзуга ёзилган эссенинг мазмунини баҳолаш ўлчамлари Баҳолашўлчамлари Баллари Эссемавзусидаги маъносинингчуқурлиги ва фикрларнинг ишончлийлиги Имтиҳонтопширувчи эссе мавзусининг маъносини ёритади,ўз муносабатини билдиради, Ўз тезисларини ишончли далиллайди 4 Имтиҳон топширувчи эссе мавзусини ёритади,ўз муносабатини ёзади,бироқ тезислар ўз ишончига ёндашмайди. 2 Имтиҳон топширувчи эссе мавзусини тўлиқ ёритмайди ёки ўз тезисларинидалилламайди. 1 Имтиҳон топширувчи эссе мавзусиниёритмайди. 0
Имтиҳон топширувчининг эссе мавзуси бўйича ўз фикрини асослаши Имтиҳон топширувчи эссе мавзусига мос келадиган масала бўйича ўз фикрини билдирди ва шу фикрнитасдиқлаш учун кам деганда икки далил келтирди. 3 Имтиҳонтопширувчи эссе мавзусига мос келадиган масала бўйича ўз фикрини билдирди ва шу фикрни тасдиқлаш учун фақат бир далил келтирди. 2 Имтиҳонтопширувчи эссе мавзусига мос келадиган масала бўйича ўз фикрини билдирди, бироқ далиллар келтиргани йўқ ёки имтиҳон топширувчининг фикри ижодий ишда кўрсатилмади ёки имтиҳон топширувчи ўз фикрини эссе мавзусига мос келмайдиган масала бўйича келтирди. 1
Ишоратбелгиларига риоя қилиш Ишорат хатоси йўқ ёки 2 хатога йўл қўйган 2 3-4хатога йўл қўйган 1 5 ёки ундан кўп хатога йўл қўйган 0
Имлоқоидаларига риоя қилиш Имло хатоси йўқ ёки 1 хатога йўл қўйган 2 2 хатога йўл қўйган 1 3 ёкиундан кўп хатога йўл қўйган 0
... следующие вопросы. Ответы на них позволят вам более четко определить то, что стоит писать в эссе: Затрагивая в эссе свои личные качества или способности, спросите себя: отличаюсь ли я ... личностная позиция автора. Ориентация на разговорную речь В то же время необходимо избегать употребления в эссе сленга, шаблонных фраз, сокращения слов, чересчур легкомысленного тона. Язык, употребляемый при написании ...
Тилуслубларигариояқилиш Услубий хатолари йўқ ёки 2 хатога йўл қўйган 2 3-4 хатога йўл қўйган 1 5 ёки ундан кўп хатога йўл қўйган 0 Меъёр бўйича эссе балларининг энг юқори сони 8
Адабий мавзудаги эссенинг 5 балли системаси бўйича шкаласи Баҳолашнинг5 балли системаси бўйича баҳо «2» «3» «4» «5» Мазмуни 0–3 4–6 7–8 9–10 Саводхонлиги 0-2 3-4 5-6 7-8
Эркин мавзудаги эссенинг 5 балли системаси бўйича шкаласи Баҳолашнинг5баллисистемасибўйичабаҳо «2» «3» «4» «5» Мазмуни 0–3 4–5 6–7 8–9 Саводхонлиги 0-2 3-4 5-6 7-8
Курс повышения квалификации
Курс профессиональной переподготовки
Педагог-библиотекарь
Курс профессиональной переподготовки
Специалист в области охраны труда
Общая информация